Lovech sau ,,Orasul Tufelor de liliac”

Recent m-am intors din aceasta excursie de o zi despre care vreau sa va povestesc si voua, fiind destinatii la care se ajunge lejer, kilometrii nu prea multi (in jur de 250 km) si locuri superbe in care va recomand sa ajungeti, fie ca alegeti sa mergeti cu masina, fie intr-o excursie organizata, asa cum am ales noi, iar pretul a fost 100 lei/persoana.

Sincer, nu as fi stiut de aceste locuri daca nu mergeam in excursie si nu cred ca ne descurcam sa ne organizam astfel incat sa vizitam totul, de aceea va povestesc voua, caci cateva informatii sunt binevenite, nu-i asa?

Plecarea din Bucuresti a fost la ora 07:00 dimineata, iar prima destinatie a fost orasul Lovech, un oras cochet, micut, curat si plin de turisti. Ne-am indreptat catre Podul Acoperit (The Covered Bridge), plin de buticuri cu suveniruri, gasiti aici o cofetarie si cateva terase, restaurante si cafenele in jur.

Tot aici puteti culege informatii despre ce puteti vizita in Lovech si de unde puteti cumpara bilete. Daca doriti sa vizitati Baile Turcesti si ruinele Cetatii Hisarya (The Lovech Fortres), va trebui sa cumparati bilete.

Lovech este un oras care merita vizitat, plin de magazine, dar daca vreti si voi sa faceti acest traseu, aveti de ales sa vizitati orasul si sa mergeti la o sesiune de shopping, sau sa urcati la Cetatea Hisarya si sa vizitati ruinele Cetatii. (Daca mergeti in week-end, cele mai multe magazine de imbracaminte si incaltaminte sunt inchise.)

Trebuie sa stiti ca orasul Lovech mai este cunoscut si ca ,,Orasul tufelor de liliac”, caci toate dealurile din imprejurimile orasului sunt pline de tufe de liliac, iar in perioada de inflorire valea si orasul miroase numai a parfum de liliac. Lovech este situat la 35 km de Plevna si 200 m deasupra nivelului marii, unul dintre cele mai vechi orase ale Bulgariei.

Noi am vizitat intai Baile Turcesti, fiind in apropiere de Podul Acoperit, apoi ne-am indreptat catre Cetatea Hisarya, pe un drum ingust si pietruit dar foarte frumos si tot pe aceasta straduta am observat Muzeul Vasil Levski si Muzeul de Etnografie, insa nu le-am vizitat.

Tot aici am vizitat Biserica Sveta Bogoroditsa cu hramul Adormirii Maicii Domnului, apoi ne-am continuat drumul catre Cetate. Ajunsi sus, am admirat statuia lui Vasil Levski, apoi am vizitat Cetatea Hisarya si ne-am bucurat de privelistea minunatat asupra intregului oras. Am filmat toata aceasta excursie, asa ca mai jos veti gasi clipul si veti intelege exact despre ce vorbesc.

Biserica Sveta Bogoroditsa
The Lovech Fortres

Pestera Devetashka sau ,,Pestera OZN”

De aici ne-am indreptat catre Pestera Devetashka. Odata ajunsi aici, am mers pe un pod ,,parfumat”.  Toti salcamii de aici erau infloriti, plini cu ciorchini de flori albe, foarte parfumati. Privind de sus raul ce trece pe sub acest pod, natura parca a format o mlastina, o mica jungla, caci se vedea ca nu trece picior de om prin acele zone, iar pestisorii se plimba fericiti si se pot admira, caci nu sunt mici deloc si apa este limpede. O placere si o relaxare sa treci acest pod primavara si sa asculti cantec de pasarele.

Pestera este impresionanta, cea mai mare pestera pe care am vizitat-o pana acum. Tavanul acesteia are 7 gauri prin care poti privi cerul si pasarile, prin care intra lumina si soarele. Pestera Devetashka estre traversata de un rau, apoi trecand printr-un mic tunel am intrat intr-o alta parte a pesterii. In partea dreapta a pesterii se poate urca si admira totul de sus. Greu de descris in cuvinte acea senzatie si numai daca ajungi acolo iti dai seama de ce i se spune ,,Pestera OZN”.

,,PEŞTERA DEVETASHKA – declarată rezervaţie naturală, găzduieşte o populaţie de peste 30.000 de lilieci. Aici s-au filmat scene din filmul „The Expendables ”.

CASCADELE de la KRUSHUNA sau Parcul Natural Maarata

Ultima destinatie a fost Cascadele de la Krushuna (Parcul Natural Maarata la aproximativ 16 Km de Pestera Devetashka). Din punctul meu de vedere, acest loc este ,,cireasa de pe tort” din aceasta excursie. Am ajuns intr-o poienita, un loc foarte placut cu terase, gratare, mancare, suveniruri. Aici am platit biletul pentru a vizita Parcul Natural Maarata (3 leva/ persoană). Am mers pe un drum placut, am trecut pe langa un hotel foarte frumos, apoi ne-am indreptat catre cascade. Aici erau doua drumuri, unul care urca in padure, iar celalalt, in dreapta. Bineinteles ca am urcat pe drumul de padure, o padure deasa si racoroasa, am facut turul cascadelor, iar ,,Cascada Misterioasa” si sunetul ei ne-a cucerit pe toti. Toate sunt superbe, te fac sa multumesti naturii pentru asa minunatii, sa ai impresia ca traiesti un vis, ca esti in rai, pare ireal totul, atat de frumos este. Eu va recomand sa aveti incaltaminte potrivita daca ajungeti aici, fara sandale sau talpa care aluneca, altfel la coborare exista riscul de alunecare. Dupa ce ne-am intors, am mers si pe celalalt drum, ne-am aventurat pana la cascadele cele mai minunate pe care le-am vazut in viata mea, m-am pozat peste tot caci parca le-as fi luat cu mine acasa. Sunetul…de nedescris, senzatie parca de liniste, de evadare, o fericire sa privesti cascadele si greu de descris frumusetea lor si emotiile pe care le-am avut privind aceste minuni ale naturii, de aceea am filmat totul si am pastrat sunetele lor. Ne-a luat cam doua ore sa vizitam acest parc, apoi ne-am indreptat catre tarabele cu mancare, destul de obositi, insa a meritat si va recomand sa ajungeti si voi aici.